reklama

Sny budúcej generácie o Sýrii

Sú mladí a chcú lepší svet, kde slová a dialóg majú prednosť pred bombami a násilím. Anna, Lin, Carol, Fatima, Naya a mnohí iní potrebujú snívať, ak chcú prebudovať spustošenú krajinu. Prečítajte si o ich snoch.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Anna Elias
Anna Elias (zdroj: Misiones Salesianes)

ANNA ELIAS

Chcem pokračovať vo svojom živote tak normálne, ako je to možné. Hoci som zažila oddelenie od mojej rodiny, ktorú som nevidela už štyri roky. Uvedomujem si, že existujú ďalší ľudia v omnoho ťažších podmienkach než ja. Chcem dodržať záväzok k iným, najmä k tým, čo to najviac potrebujú, pracovať poctivo a čestne. Uvedomila som si, že s láskou je všetko možné. Ako veľa ľudí, aj ja milujem svoju krajinu. Zdá sa mi ako najlepšia na svete a chcem, aby sa postavila opäť na nohy. Keď konflikt skončí, moje úsilie a moja predstava o vytvorení lepšej Sýrie ostane. Chcem, aby to nepriateľstvo skončilo, ale musíme byť schopní zahojiť svoje rany. Nemyslieť na to, kto sú víťazi a porazení, ale iba Sýrčania, len ľudia, ktorí sú si navzájom rovní. A aby bolo možné mať šťastnejší život, aj keď sa to všetko deje toto všetko, je potrebné pracovať na tom, aby nastalo skutočné zmierenie a koniec hladu a chudoby, ktoré od vypuknutia vojny zasiahli toľko ľudí.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Carol Miro
Carol Miro (zdroj: Misiones Salesianes)

CAROL MIRO

Mám 15 rokov a viem, že nie je možné zmeniť celú krajinu, ale myslím, že môžem urobiť malé veci, ktoré pomáhajú zlepšiť životy druhých. Napríklad, robím zbierku potravín a oblečenia a prinášam tým, ktorí majú menej. Taktiež sa snažím zmeniť a brať veci ľahšie a pokojnejšie, hovoriť s ostatnými a dosiahnuť dohodu, pretože diskusia nikam nevedie. Keď konflikt skončí, budem sa snažiť robiť veci, ktoré som nikdy predtým nerobila, a predovšetkým pomáhať pri obnovení Sýrie, aby bola lepšou krajinou.

Lin Wahba
Lin Wahba (zdroj: Misiones Salesianes)

LIN WAHBA

Videla som smrť môjho strýka. Zažila som explóziu nášho domu. Bolo to veľmi ťažké. Preto nechcem, aby sa to stalo znova. Preto, keď všetko skončí, chcem pracovať na budovaní civilizovanej a vyspelej spoločnosti. Nechcem žiť v negramotnej a neznalej krajine. Preto si myslím, že budeme musieť investovať do verejného vzdelávania, budovania úcty, dialógu a mieru. Musíme zabrániť, aby sa zbrane dostali do rúk ľudu, bojovať proti terorizmu a odmietať fundamentalistické myšlienky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vojna v Sýrii, ktorá trvá viac ako päť rokov a stále pokračuje, priviedla milióny ľudí do neudržateľnej situácie. Saleziáni zostávajú práve na mieste, kde by nikto z nás nechcel byť. V Damasku, Aleppe a Kafroune. Pomáhajú viac ako 400 rodinám, deťom, mladým ľudom, ktorých domov sa zmenil na väzenie. Najviac potrebujú základné veci, ktoré sú pre nás samozrejmosť – jedlo, pitnú vodu, lieky, elektrinu, palivo, školské potreby.

Počas tohtoročnej verejnej zbierky Tehlička upozorňujeme na situáciu v Sýrii a zbierame financie na zabezpečenie materiálnej pomoci, zdravotnej starostlivosti, podporu rodín, prípravu vzdelávacích a voľnočasových aktivít, prácu so školami, prípravu kurzov a letných táborov pre deti a mladých.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pomôžte s nami ľuďom v Sýrii snívať. Darujte teraz na www.tehlicka.sk

SAVIO o.z.

SAVIO o.z.

Bloger 
  • Počet článkov:  24
  •  | 
  • Páči sa:  5x

“SAVIO VYTVÁRA PRIESTOR PRE AKTÍVNE ŠÍRENIE DOBRA”Sme občianske združenie, ktoré saleziánskym štýlom vytvára priestor pre solidaritu s chudobnými a skvalitňuje život mladých v menej rozvinutých krajinách. Prostredníctvom projektov, zbierok a práce dobrovoľníkov pomáhame ľuďom v neľahkej životnej situácii. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu